W mieście Królów

I nas ugościła Wisła, szumem fal opowiadała swoje legendy, czasem buchając ogniem wawelskiego smoka. Po krótkiej wizycie w Częstochowie, nasza wycieczka dotarła na urokliwy, nadwiślański Kazimierz. Spacer starymi uliczkami. zwiedzanie Synagogi i żydowskiego cmentarza( kirkut), to chwile refleksji i porównań. Drugi dzień wycieczki, to zwiedzanie Wieliczki i królewskiego Wawelu. Cuda, nieczynnej kopalni (żupy solne), to  jedno z  7 cudów Polski, wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Pochyliliśmy głowy nad pomysłowością i kunsztem artyzmu człowieka.  Podziwialiśmy komory, komnaty, kaplice, rzeźby, groty… Popołudniowe  godziny spędziliśmy, spacerując po bruku, po którym przed wiekami wędrowali nasi królewscy przodkowie. Poczuliśmy oddech historii, oprowadzani po komnatach poznawaliśmy ciekawostki i tajemnice… To był bardzo dobrze i ciekawie spędzony czas. Wieczorny pobyt na krakowskim rynku, spacer wokół Sukiennic, smakowanie kawki w ,,towarzystwie” Piotra Skrzyneckiego, pozwolił poczuć atmosferę tego miasta. W drodze powrotnej, w Wadowicach zwiedziliśmy Muzeum Domu Rodziny Jana Pawła II. Nowoczesne muzealne ekspozycje, domowe, rodzinne pamiątki i ciekawe oprowadzanie, omawiane kolejne pomieszczenia, zbliżyły nam jeszcze bardziej atmosferę dzieciństwa papieża Polaka. To był dobry, ciekawy wyjazd, bogaty  w  poznawanie kolejnych, ważnych miejsc w naszym  kraju.